0 Vergelijken
  • Persoonlijk advies op werkdagen van 8:30 tot 17:00
  • Door klanten beoordeeld met een 8.9
  • Gratis verzending vanaf € 65 (excl. btw)
De 10 gezondste snacks voor op kantoor
06 feb 2020

De 10 gezondste snacks voor op kantoor

Je zit te werken en opeens rammel je van de honger... Tijd voor een tussendoortje. Maar voordat je naar een koekje of een andere caloriebom grijpt, neem snel een kijkje in deze blog waarin we je trakteren op de 10 gezondste snacks voor op kantoor. Doe er je voordeel mee! 

Je kent dat gevoel wel: je zit lekker te werken en opeens rammel je van de honger. Hoe vaak heb je in zo’n geval al gegrepen naar een candy-bar (Mars, Nuts, Snickers of iets dergelijks) of een andere ongezonde snack? H

et is natuurlijk veel beter om een paar gezonde snacks bij je te hebben om dit soort hongeraanvallen op een gezonde manier te stillen en zelfs te voorkomen.

Gelukkig zijn we tegenwoordig allemaal een stuk bewuster als het om voeding gaat. Oók op kantoor. En daarom is het zaak om ook dat ongezonde tussendoortje voor eens en altijd uit je systeem te bannen. Er zijn meer dan genoeg gezonde snacks voor tussendoor. Dat is zelfs beter dan tegen de honger blijven vechten!

Sterker nog, gezonde snacks zorgen voor een actievere stofwisseling, ze zorgen ervoor dat je bloedsuikerspiegel constant blijft en ze voorkomen uiteindelijk extreme hongeraanvallen in de loop van de dag.

 

Ons lijstje met 10 gezonde tussendoortjes op je werk:
 

1. Fruit

Het gezonde tussendoortje bij uitstek!

Fruit bevat gezonde fruitsuikers en vitamine(n). Een sinaasappel bevat bijvoorbeeld veel vitamine C. In een appel zitten veel voedingsvezels en kalium.

Je kunt ook kiezen voor bevroren fruit. Een zakje bevroren frambozen in een schaaltje en je kunt lekker gezond snoepen.

Ook heel gezond: cranberries. Ze zitten vol anti-oxidanten en vitamine A, B en C. Een schaaltje van 100 gram bevat niet meer dan 22 kcal.
 

2. Groente



Veel mensen zullen niet meteen aan groenten denken als snack op kantoor, maar het zijn wel perfecte tussendoortjes.

Een cherrytomaatje is bijvoorbeeld heerlijk als je zin hebt in iets zoets. Weinig calorieën, rijk aan anti-oxidanten en vitaminen A, B, B2, B6 en C.

Rauwe worteltjes zijn echte vitamine-bommen; ze bevatten vitamine A, C, B1, B2, B3, B5, B6, B12 en E én ook nog eens mineralen. Je moet wel weten dat als je heel veel wortels eet, je huid geeloranje kan verkleuren.

Selderij is ook een heerlijk caloriearm tussendoortje, net zoals komkommer.

Er is genoeg keuze om iets te vinden wat jij ook lekker vindt!

 

3. Magere yoghurt en kwark


Yoghurt en kwark zijn ook gezonde tussendoortjes. Ze bevatten veel goede eiwitten en geven daardoor een verzadigd gevoel.

Een handjevol noten geeft je yoghurt- of kwarktussendoortje wat extra smakelijke ‘bite’.

In magere yoghurt zitten trouwens ook proteïnen die de spieropbouw bevorderen. 

 

4. Mueslirepen

Mueslirepen kunnen erg gezond zijn. Tenminste, als je kiest voor de soorten zonder toegevoegde suikers, synthetische zoetstoffen, verzadigde vetten en zonder toegevoegde kleur-, geur- en smaakstoffen. Kijk eerst dus even goed op de verpakking voordat je een mueslireep koopt.

 

5. Gekookte eieren

Gekookte eieren zijn ook gezond voor je. Een gekookt eitje op een volkoren boterham is een echte aanrader als tussendoortje. Eventueel met een tomaatje en/of een schijfje komkommer. 

 

6. Rijstwafels en knäckebröd

Rijstwafels bevatten weinig calorieën, maar ook nauwelijks voedingsstoffen. Je kunt ze eventueel beleggen met een plakje kalkoenfilet of pindakaas. Pindakaas bevat veel gezonde vetten en vullende eiwitten.

Een alternatief voor rijstwafels is knäckebröd. Deze zweedse crackers bestaan uit rogge en water en zijn daardoor vezelrijk. Lekker om zo te eten, maar ook heerlijk met een plakje kaas, tomaat en komkommer óf met een lapje mager vlees. Kalkoenfilet bevat van alle dierlijke eiwitten de minste calorieën.
 

7. Smoothies

Er zijn veel goedkope blenders te koop, waarmee je snel een smakelijke en supergezonde smoothie bereidt. Voeg wat magere suikervrije yoghurt (of soja) toe aan het fruit dat jij lekker vindt en in handomdraai maak je je eigen gezonde smoothie-tussendoortje. 

Je kunt trouwens ook groente in je smoothie mengen! Probeer eens de combi banaan en spinazie (50/50)…
 

8. Noten

Noten, zaden, pitten en pinda’s zijn allemaal perfect als lekkere gezonde snack; rijk aan eiwitten, mineralen, vitamine B en vezels.

Het beste is het als je voor de ongezouten varianten kiest.

 

9. Rozijntjes

Een favoriete snack zijn rozijntjes. Vooral lekker als je zin hebt in iets zoets. Rozijnen zitten boordevol kalium en dat werkt bloeddrukverlagend. Let op: gedroogd fruit bevat wel veel suiker, dus met mate eten.

 

10. Lest best: pure chocolade

Bijna iedereen denkt dat chocolade super ongezond is. Voor witte en melkchocolade gaat die vlieger inderdaad op. Maar pure chocolade, die tenminste 78% cacao bevat, is juist gezond!

Pure chocolade bevat veel anti-oxidanten, verlaagt de bloeddruk en het cholesterol-gehalte. Een portie van 10 gram staat gelijk aan 54 kcal.


Veel succes met deze tips!

Misschien vind je deze blog ook wel interessant: 5 Tips voor gezonde snacks tegen stress