0 Vergelijken
  • Persoonlijk advies op werkdagen van 8:30 tot 17:00
  • Door klanten beoordeeld met een 8.9
  • Gratis verzending vanaf € 65 (excl. btw)
4 gezonde tussendoortjes tegen stress
06 feb 2020

4 gezonde tussendoortjes tegen stress

Bijna niemand ontkomt er aan: stress op je werk. Heb jij hier last van? Dan lees snel deze blog over 4 gezonde tussendoortjes die helpen tegen stress. 

Stress… we kennen het allemaal en er is slechts een enkeling die er nooit mee te maken heeft.

Een beetje stress is gezond en zelfs noodzakelijk, onder meer om je te kunnen blijven aanpassen aan alle veranderingen in je leven en zeker op je werk.
Duurt een periode van stress echter te lang, dan kun je er last van krijgen. Je kunt er zelfs serieus ziek van worden. Probeer dat laatste in ieder geval te voorkomen. Dat betekent, stress aanpakken bij de oorzaak.

Maar er zijn meer dingen die je zelf kunt doen. Eén daarvan is gezond eten.

Als je weet dat je een drukke periode tegemoet gaat, dan kun je de volgende vier gezonde anti-stress producten in ieder geval meenemen naar kantoor als gezond tussendoortje.

 

1. Pure chocolade

Geloof het of niet, maar pure chocolade is gezond en helpt tegen stress. Hoe puurder, hoe beter. Uit onderzoek blijkt dat chocolade kan helpen bij angstreductie en angst is zonder twijfel een van de grootste veroorzakers van stress. Leuke bijkomstigheid: pure chocolade is blijkbaar ook een oppepper voor je humeur dankzij het stofje theobromine.
Geniet wel met mate! Laat dit geen vrijbrief voor je zijn om iedere dag een pond pure chocolade naar binnen te werken.

 

2. Kiwi

Voel je je gestresst? Eet een kiwi! Een kiwi is echt supergezond, rijk aan vitamine C, A en E, foliumzuur, kalium, magnesium en vezels. In kiwi’s zit verder onder meer pectine, dat de kans op hartziektes verkleind en aminozuren die op hun beurt zorgen voor de versterking van het hart. Kiwi’s zijn ook heel erg goed voor je hersenen dankzij de serotonine die erin zit. Daarom worden ze ook aangeraden als hulpmiddel tegen stress. De magnesium in een kiwi zorgt voor een betere stofwisseling in je lichaam en het stimuleert je zenuwstelsel.

 

3. Noten

Noten met Omega 3 zijn supergezond en helpen je om stressgevoelens te voorkomen of te onderdrukken. De gezondste noten zijn pistachenoten, walnoten, amandelen, pecannoten en macadamianoten.

 

4. Havermout

Voel je je opgejaagd, dan grijp eens naar een ouderwets bakje havermoutpap! In havermout zitten gezonde, langzame koolhydraten, die ervoor zorgen dat het serotineniveau in je lichaam stijgt. Dit zorgt er voor, dat je beter kunt ontspannen. Serotine zorgt er vervolgens voor, dat je lichaam meer melatonine aanmaakt in de avonduren, waardoor jij waarschijnlijk beter en rustiger slaapt. Havermout zorgt trouwens op natuurlijke wijze voor een verlaging van je bloeddruk, vermindert depressies, verhoogt je concentratie en kan ook nog eens helpen om op gewicht te blijven en zelfs obesitas te voorkomen.


Smakelijk & relax!

Lees ook deze blog 10 gezondste snacks voor op kantoor als je meer wilt weten over gezonde voeding op kantoor.