Veel gestelde vragen

Hoe kan ik bestellen?

Je kunt 24 uur per dag een bestelling plaatsen via onze webwinkel.

Daarnaast kun je elke werkdag (m.u.v. officiële feestdagen) van 08:30 uur tot 17:00 uur onze showroom bezoeken voor een select deel kantoormeubilair om persoonlijk door één van onze collega's geholpen te worden. 
Telefonische bestellingen worden normaliter niet geaccepteerd ter voorkoming van fouten.
We adviseren de webshop te gebruiken of een email te sturen naar info@kantoorartikelen.nl.

Hoe kan ik betalen?

Wij bieden diverse betalingsmogelijkheden aan:
 

  • Vooruitbetaling
    Bij het afsluiten van de bestelling ontvang je een Pro-Forma factuur, met alle gegevens voor de betaling. Zodra de betaling bij ons binnen is, zullen wij de bestelling uitleveren. De definitieve factuur ontvang je enkele dagen nadat we jouw bestelling hebben verwerkt.
  • iDeal
    Met iDeal kun je direct via het Internetbankieren van jouw bank betalen. Voordeel hiervan is dat je direct bevestiging krijgt van je betaling en wij de bestelling sneller kunnen leveren. iDeal-betalingen gaan via de beveiligde website van betaalprovider Ingenico.
  • Creditcard
    Als je kiest voor betaling met een Creditcard, kun je deze uitvoeren via de beveiligde website van betaalprovider Ingenico.
  • Overige digitale bethaalmethoden
    Via de beveiligde website van betaalprovider Ingenico kun je op meerdere manieren veilig betalen. Indien je betaling door ingenico bevestigd is, verwerken wij onder werktijden direct je bestelling.
  • Op factuur
    Het is voor bedrijven en overheidsinstellingen ook mogelijk om op factuur te bestellen. Indien je een bestelling plaatst op factuur, dan wordt door één van onze medewerkers gekeken wat jouw kredietstatus is. Als jouw kredietstatus goedgekeurd is, ontvangt je van ons een bevestiging en zullen wij de bestelling gaan uitleveren.
    Overheidsinstellingen kunnen vanaf de eerste bestelling op rekening bestellen. Bedrijven kunnen dit vanaf de tweede bestelling.
Hoe kan ik een artikel retourneren?

Indien je een product wilt retourneren, kun je deze aanmelden door gebruik te maken van het formulier Retouren, die te vinden is op je Account-pagina. Aan de rechterkant van de pagina staat een knop "Retouren", waar je een formulier kunt invullen om de retour bij ons te melden.

Ik kan me niet meer aanmelden bij de webwinkel. Wat nu?

Mogelijk is je account inactief of gebruik je niet de juiste login-gegevens. Je kan allereerst controleren of je de loginnaam en het wachtwoord wel goed invoert. Let hierbij vooral op het gebruik van hoofdletters en kleine letters, omdat hier in het wachtwoord op wordt gecontroleerd.

Indien het vervolgens nog niet lukt om in te loggen, kun je kiezen voor de link Wachtwoord vergeten. Op deze pagina kun je jouw e-mailadres invullen, waarna er automatisch een nieuw wachtwoord wordt aangemaakt. Deze wordt naar jouw e-mailadres toe gestuurd, indien het e-mailadres bij ons bekend is. Onze website toont niet of het ingevoerde emailadres bekend is bij ons. Indien je geen mail ontvangt, probeer dan een ander emailadres.

Mocht het inloggen vervolgens nog niet lukken, neem dan contact op met onze klantenservice. Onze klantenservice kan jou vervolgens helpen met het aanmaken van een nieuw wachtwoord, het heractiveren van jouw account of eventueel het aanmaken van een geheel nieuw account.

Hoe krijg ik een nieuw wachtwoord?

Als je een nieuw  wachtwoord wilt, dan dien je deze via de site op te vragen. 

1. Druk op de knop 'Inloggen'
2. Druk op 'wachtwoord vergeten'
3. Vul je emailadres in en druk op de knop 'Versturen'. 
4. Controleer je inbox van het verstuurde e-mailadres. 

Uit veiligheidsredenen geeft onze webshop niet aan dat het ingevulde e-mailadres niet bekend is.
Als je geen e-mail van ons ontvangt dan is je e-mailadres niet bekend.
We adviseren je dan een ander adres te proberen.
Indien het niet lukt, neem dan contact met onze klantenservice op. 

Kan ik een ander afleveradres kiezen?

Wij verzenden jouw bestelling binnen Nederland naar het adres van jouw keuze. Tijdens het bestelproces kun je aangeven welk alternatief afleveradres gebruikt moet worden.

Mijn vraag staat hier niet tussen. Wat nu?

Je kunt je vraag altijd aan ons richten via de e-mail of door te bellen naar de klantenservice. Eén van onze medewerkers kan jou dan direct te woord staan en jou verder helpen met jouw vraag.

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Bestellingen die tijdens openingstijden voor 16:00 uur worden besteld, worden doorgaans binnen 5 werkdagen bij jou aangeboden. Artikelen die de status "voorradig" hebben, worden de eerstvolgende werkdag geleverd (m.u.v. officiële feestdagen). Service-artikelen kunnen een langere levertijd hebben. De bezorging van de bestelling vindt elke werkdag plaats tijdens de normale kantoortijden. Mocht er gedurende dat tijdvak (9.00u - 17.00u) niemand aanwezig zijn op het afleveradres, neem dan contact op met onze klantenservice.

Wat te doen als ik een klacht heb over een bestelling?

Wij gaan met de grootst mogelijke zorg om met jouw bestelling. Mocht je onverhoopt toch een klacht hebben over een bestelling, dan verzoeken wij je om zo spoedig mogelijk contact op te nemen met onze klantenservice. Wij zorgen dan voor een passende oplossing. Je kunt ook via jouw Account-pagina het manco-formulier invullen, welke je aan de rechterkant van de Account-pagina vindt.

Wat zijn de openingstijden?

Onze webshop is 24 uur per dag bereikbaar. 
De openingstijden van onze klantenservice en showroom: van maandag tot en met vrijdag van 8:30 tot 17:00.
We zijn tijdens officiële feestdagen gesloten. 

Heb je vragen voor onze Klantenservice of behoefte aan vrijblijvend advies, dan kun je van maandag tot en vrijdag tussen 8:30 en 17:00 contact met ons opnemen.
Bel  045 52 29 311 of mail naar info@kantoorartikelen.nl
Je kunt met al je vragen bij ons terecht!

Vragen mbt betaling

1.A. Via creditcard (Visa en MasterCard).
Je kunt jouw creditcardgegevens in een veilige omgeving invoeren en wij zorgen samen met jouw creditcardorganisatie voor een correcte afhandeling. Wij slaan jouw creditcardgegevens niet op!

1.B. Via iDEAL.
Bij deze betaalmethode kun je direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met jouw eigen bank. Je rekent af in jouw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank. Als internetbankierder kun je direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat je je daarvoor hoeft aan te melden.

1.C. Op rekening.
Voor bedrijven en organisaties bestaat de mogelijkheid een rekening te openen. Neem contact met ons op voor meer informatie.

1.D. Vooruitbetaling.

Je krijgt van ons een zogenaamde Pro-Forma factuur. Deze kun je door middel van een bankoverschrijving voldoen. Zodra wij je betaling hebben ontvangen wordt je bestelling verwerkt.

2. Wat is iDEAL?
Met iDEAL kun je vertrouwd, veilig en gemakkelijk jouw online aankopen afrekenen. Je rekent af in jouw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank. Als internetbankierder kun je direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u je je daarvoor hoeft aan te melden.

De voordelen:
- iDEAL is net zo vertrouwd, veilig en gemakkelijk als internetbankieren
- iDEAL wordt ondersteund door de grote Nederlandse banken
- Toegang tot internetbankieren van een van de deelnemende banken is voldoende om gebruik te kunnen maken van iDEAL
- Controle en overzicht op de betaling
- iDEAL is ontwikkeld door ABN AMRO, ING Bank, Postbank en Rabobank

3. Hoe werkt iDEAL?
Je plaatst een bestelling. Bij het afrekenen van de bestelling kun je aangeven dat je met iDEAL wilt betalen. Klik dan op de iDEAL-betaalknop en selecteer jouw bank. Vervolgens wordt je doorgeleid naar jouw eigen bank waar de betaalopdracht voor je klaar staat. Je wordt door jouw bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en je autoriseert de betaling. Het bedrag wordt direct van jouw betaalrekening afgeschreven en jouw bestelling wordt verwerkt.

4. Krijg ik een factuur?
Na het doen van jouw bestelling, ontvangt je jouw factuur automatisch per e-mail. Wij versturen deze enkele dagen nadat wij van onze vervoerder het bericht hebben ontvangen dat jouw bestelling is afgeleverd.

Vragen mbt verzending

1. Kunt u mijn bestelling als cadeau inpakken?
Helaas kunnen we uw bestelling niet als cadeau laten inpakken.

2. Wat zijn de verzendkosten?
We brengen geen verzendkosten in rekening vanaf een ordervolume van € 65,00 exclusief btw. Kleinere orders worden belast met een bijdrage van € 5,95 exclusief btw. 

3. Hoe wordt een bestelling verzonden in de Benelux?
Wij bezorgen alle artikelen van jouw bestelling, indien mogelijk, in één pakket. De zending wordt door onze vervoerders DHL en GLS op het afleveradres aangeboden. Indien niemand thuis is, dan wordt de mogelijkheid geboden om jouw bestelling eenmalig op een ander adres (bijv. bij de buren) af te laten leveren. Indien het afleveren na twee pogingen niet gelukt is, dan ontvangen wij jouw bestelling retour.

4. Wat moet ik doen als mijn bestelling te laat is?
Als je de bestelling niet binnen de indicatieve levertijd ontvangen heeft, kun je het beste nog een paar werkdagen wachten. is jouw bestelling dan nog steeds niet ontvangen, ga dan naar ons contacformulier. Wij kunnen je dan sneller van dienst zijn.

Vragen mbt retouren

1. Kan ik mijn bestelling retour sturen?
Je kunt de artikelen die je bij ons gekocht hebt, tegen bepaalde voorwaarden retourneren. Voor alle artikelen geldt dat deze in oorspronkelijke en onbeschadigde staat moeten zijn. Zie verder onze retourvoorwaarden.

2. Krijg ik na mijn retourzending automatisch een nieuw artikel?
Nee, wanneer je een artikel hebt geretourneerd, ontvang je niet automatisch een vervangend exemplaar. Zodra wij jouw retourzending hebben ontvangen en verwerkt wordt het betaalde bedrag zo spoedig mogelijk teruggestort op jouw rekening (mits je ons al betaald had). Plaats vervolgens weer een bestelling als je een nieuw exemplaar wilt.

3. Heb ik garantie op mijn artikel?
In deze verwijzen we naar de diverse fabrieksgaranties van de merken die we verkopen. Je kunt altijd meer informatie opvragen via ons contactformulier.

De meest gestelde vragen over printpapier (FAQ)
  1. Wat zijn de belangrijkste kenmerken van merkloos printpapier (whitelabel of c-label)?
  2. Wanneer kies ik voor een whitelabel?
  3. Wat bepaalt de kwaliteit van printpapier?
  4. Wat is de invloed van de gebruikte vezel op de kwaliteit van printpapier?
  5. Wat betekent HV papier?
  6. Waarvoor is het onderscheid houthoudend/houtvrij van belang?
  7. Is whitelabel papier slecht voor mijn printer?
  8. Is whitelabel papier net zo dik en glad als A-label papier?
  9. Wat is duurzaam papier?
  10. Wat zijn de belangrijkste milieucertificaten voor papier?
  11. Wat betekenen de aanduidingen ECF en TCF en wat is het verschil?

1.Wat zijn de belangrijkste kenmerken van merkloos printpapier (whitelabel of c-label)?

1. Printpapier van een whitelabel of c-label is doorgaans niet heel erg wit en zeker niet hagelwit.

2. Whitelabel printpapier heeft meestal geen milieucertificaat.

3. Standaard A-label printpapier heeft een gewicht van 80 grs. Standaard whitelabel printpapier is vaak net geen 80grs, maar stiekem net iets lichter (ongeveer 77 grs). Er staat (daarom) vaak geen gewichtsaanduiding op de verpakking.

4. De kwaliteit van whitelabel printpapier is niet constant en kan variëren. Dit komt omdat whitelabels hun papier uit verschillende fabrieken halen. Altijd daar waar het op dat moment het goedkoopst is. Het gevolg daarvan is dat de witheid en de kwaliteit van het papier niet per definitie constant zijn, maar kunnen verschillen.

2.Wanneer kies ik voor een whitelabel?

Als de witheid van het papier, de herkomst en de continuïteit geen probleem voor je zijn, dan kun je een whitelabel of c-label kiezen. (merkloze tegen lage prijs)

3.Wat bepaalt de kwaliteit van printpapier?

1. De kwaliteit van printpapier herken je onder meer aan de doorschijnendheid. Dit wordt opaciteit genoemd. Hoe hoger de opaciteit, hoe minder doorschijnend het papier is. De opaciteit wordt uitgedrukt in procenten. Een groter getal betekent een hogere opaciteit.

Een hoge opaciteit kan op verschillende manieren worden bereikt. Bijvoorbeeld met vulstoffen als porseleinaarde en krijt. Ook de keuze voor te gebruiken grondstoffen kan een hoge opaciteit opleveren. Een langdurige maling van vezels verlaagt de opaciteit.

2. De gebruikte vezel is ook van invloed op de kwaliteit van het papier. De gebruikte vezel is namelijk van invloed op de veerkracht van het papier. Hoe veerkrachtiger het papier, hoe gemakkelijker het door je printer wordt getrokken. De eucalyptus-vezel is bijvoorbeeld een hele goede vezel. Die zorgt ervoor dat het papier niet kreukt als het een bocht maakt in de printer.

Goedkopere vezels zijn bijna altijd minder veerkrachtig en dit vergroot het risico dat je papier sneller vastloopt in je printer. Ben je ervan bewust dat goedkopere vezels afkomstig kunnen zijn uit illegaal gekapte bomen in Indonesië. Wil je papier kopen en gebruiken waarvan je weet dat de vezels afkomstig zijn uit duurzaam beheerde bossen, kies dan altijd voor een merk met een milieucertificaat.

4.Wat betekent HV papier?

HV staat voor houtvrij. Maar dat wil niet zeggen dat er geen hout is gebruikt.

Hout is de belangrijkste (primaire) bron van papier en karton. Hout bestaat uit vezels en lignine. Lignine zorgt voor de verbinding van de vezels in de boom. Om papier te maken worden vezels gebruikt. De vezels moeten eerst worden ontsloten of losgemaakt van de lignine. Na een aantal bewerkingen van het hout ontstaat pulp.

De wijze van ontsluiting bepaalt of papier houthoudend of houtvrij is. Vindt de ontsluiting van vezels chemisch plaats dan is sprake van houtvrij papier. De lignine is verwijderd.

Vindt de ontsluiting mechanisch plaats, dan is sprake van houthoudend papier. Het papier behoudt een bepaald percentage lignine.

Houtvrij betekent dus niet dat er geen hout is gebruikt.

5.Waarvoor is het onderscheid houthoudend/houtvrij van belang?

1. Vergeling

De lignine veroorzaakt na verloop van tijd vergeling van het papier als dit wordt blootgesteld aan licht. Houthoudend papier vergeelt dus sneller. Grofweg kan worden gezegd dat houthoudend papier minder wit is dan houtvrij papier, al zijn er uitzonderingen op die regel.

2. Milieu en rendement

Houthoudend papier kent milieuvoordelen boven houtvrij papier.

Bij de chemische behandeling (houtvrij papier) kunnen giftige stoffen ontstaan die mogelijk in de natuur terechtkomen. Bij Europese en Noord-Amerikaanse papierfabrieken is dat overigens niet het geval. Bij mechanische ontsluiting is voor de gelijke hoeveelheid papier minder hout nodig.

Het voor de papierproductie gebruikte hout wordt efficiënter gebruikt: 96-99%. Bij chemische ontsluiting ligt dat percentage lager.

3. Sterkte

Houtvrij papier is steviger dan houthoudend papier. Door het chemisch ontsluitingsproces blijven de vezels langer. Bij mechanische ontsluiting worden de vezels ‘gemalen’, korter en dus zwakker.

6.Is whitelabel papier slecht voor mijn printer?

Ja. Goedkoop papier heeft de neiging om meer te ‘stuiven’ en dat heeft inderdaad gevolgen voor je printer.

Bij de verwerking van het papier in de printer of copier wordt er druk op uitgeoefend en het papier wordt verwarmd. Tijdens dat proces komt er papierstof vrij (dit zijn lijm- en vezelresten).Hoe goedkoper het papier, hoe meer stof er vrijkomt en hoe ernstiger je printer wordt vervuild. Als je veel print, is dit niet prettig, want je printer heeft dan meer onderhoud nodig.

7.Is whitelabel papier net zo dik en glad als A-label papier?

Nee. Meestal voel je verschil in dikte en gladheid.

 Dit heeft te maken met de gebruikte vezels. De hoogwaardige eucalyptus-vezel dikt het papier bijvoorbeeld op. Dit papier voelt dus dikker, maar ook gladder aan dan papier waarin vezels van naaldhout of lompen zijn verwerkt.

8.Wat is duurzaam papier?

Duurzaam papier is papier dat voor het overgrote deel bestaat uit gerecycled oud papier en karton. Voor de rest wordt het aangevuld met hout uit verantwoord (d.w.z. duurzaam) beheerde bossen.

Voor duurzaam papier is dus minder hout nodig dan voor ‘gewoon’ papier, dat volledig van houtvezels wordt gemaakt. Bovendien wordt veel duurzaam papier energiezuiniger en milieuvriendelijker geproduceerd.

Het belangrijkste hulpmiddel voor het maken van een bewuste papierkeuze zijn de milieukeurmerken. De belangrijkste voor papier zijn:

1. Keurmerken voor duurzaam bosbeheer: FSC en PEFC. Zij richten zich op de duurzame herkomst van de grondstoffen voor papier.

2. Product gerelateerde keurmerken: Europees Ecolabel, Nordic Ecolabel, Der Blaue Engel en Milieukeur. Deze richten zich niet alleen op de grondstoffen, maar ook op de productieprocessen en specifieke thema’s als afval-, energie- en watergebruik.

9.Wat zijn de belangrijkste milieucertificaten voor papier?

Het belangrijkste hulpmiddel voor het maken van een bewuste papierkeuze zijn de milieukeurmerken. De belangrijkste voor papier zijn:

1. Keurmerken voor duurzaam bosbeheer: FSC en PEFC. Zij richten zich op de duurzame herkomst van de grondstoffen voor papier.

2. Product gerelateerde keurmerken: Europees Ecolabel, Nordic Ecolabel, Der Blaue Engel en Milieukeur. Deze richten zich niet alleen op de grondstoffen, maar ook op de productieprocessen en specifieke thema’s als afval-, energie- en watergebruik.

10.Wat betekenen de aanduidingen ECF en TCF en wat is het verschil?

ECF staat voor Elementair Chloorvrij gebleekt papier. Bij het bleken van het papier wordt gebruikt gemaakt van chloorarme technieken (inzet van chloordioxyde i.p.v. chloorgas).

TCF staat voor Totaal Chloorvrij gebleekt papier. In dit geval wordt bij het bleken overgeschakeld naar totaal chloorvrije blekingstechnieken (= TCF: Totally Chlorine Free). Hier gebeurt het bleken, met inzet van zuurstof, waterstofperoxide, ozon en alcohol (bijvoorbeeld bij wit kringlooppapier).

De meest gestelde vragen over whiteboards (FAQ)

Whiteboard kopen? Dan is het belangrijk dat je weet hoe vaak je dit bord gaat gebruiken. Want het ene whiteboard is het andere niet! Er bestaat veel verschil in kwaliteit en prijs.

Daarom presenteren wij hier de meest gestelde vragen over whiteboards, zodat je weet waar je op moet letten als je een nieuw whiteboard en/of whiteboard-accessoires wilt aanschaffen. 

 

  1. Wat is het beste whiteboard voor intensief gebruik?
  2. Wat is het beste whiteboard voor minder intensief gebruik?
  3. Wat is het voordeel van een verrijdbaar whiteboard?
  4. Wordt een whiteboard inclusief montageset geleverd?
  5. Heb ik speciale stiften nodig voor een whiteboard?
  6. Uit welke whiteboardstiften kan ik kiezen?
  7. Hoe maak ik een whiteboard schoon?
  8. Waarom is het ene whiteboard zoveel duurder of goedkoper dan het andere?
  9. Is iedere whiteboard magnetisch?
  10. Wordt ieder whiteboard geleverd inclusief afleggoot?
  11. Welke accessoires heb ik nodig voor mijn whiteboard?

 

1. Wat is het beste whiteboard voor intensief gebruik?

Daar kunnen we kort over zijn: een emaille whiteboard
Borden met een emaille schrijfvlak gaan gegarandeerd het langst mee.

Emaille is een glaslaag, die via een verhittingsproces (800°C) op een stalen plaat wordt aangebracht.
De kwaliteit van zo’n bord is erg hoog en je bent gegarandeerd van een lange levensduur (bij normaal gebruik ten minste 25 jaar).

Door de supergladde emaille laag is dit bord het gemakkelijkst te beschrijven en ook weer schoon te maken. Het schrijfvlak is bovendien magnetisch, dus bijzonder geschikt om er dingen op te plakken.

Een emaille whiteboard is de beste keuze als je het bord vaak, dat wil zeggen een paar keer per week, gebruikt.

 

2. Wat is het beste whiteboard voor minder intensief gebruik?

Als je je whiteboard niet iedere week een paar keer gebruikt, dan kun je kiezen uit een gelakt whiteboard of een glazen whiteboard. Hieronder leggen we het verschil uit:

Gelakt whiteboard 
Een gelakt whiteboard is een prima alternatief voor een emaille whiteboard als je het bord minder intensief gebruikt. Bij een gelakt whiteboard is namelijk alleen de stalen plaat gelakt; dit is in aanschaf weliswaar een stuk goedkoper, maar het betekent ook dat de toplaag een stuk minder lang mee gaat. Een gelakt whiteboard is na verloop van tijd namelijk moeilijker schoon te maken. Hoe snel dit gebeurt, heeft te maken met de frequentie en intensiteit waarmee je het bord gebruikt. Maar elk gelakt whiteboard zal uiteindelijk grauw worden (overigens: dit proces kun je uitstellen door regelmatig onze whiteboard renovator te gebruiken).  

Glazen whiteboard 
De allernieuwste trend is een glazen whiteboard. Zo’n bord ziet er dan ook prachtig uit. Het schrijfvlak is gemaakt van 5 mm gehard wit of gekleurd glas. Het grote voordeel van glas: het is heel gemakkelijk te beschrijven én schoon te maken. Een bijzonder fraaie en duurzaame keuze (vinden wij).

 

3. Wat is het voordeel van een verrijdbaar whiteboard?

Een verrijdbaar whiteboard is bijzonder handig: je kunt een en hetzelfde bord in verschillende ruimtes gebruiken.
Er bestaan allerlei varianten verrijdbare whiteboards. Je kunt kiezen uit:

  • het uitklapbare whiteboard (triptiek),

  • het zogenaamde ‘presentatiekabinet’,

  • maar ook combinatievarianten met een whiteboard aan één kant en een flipover of prikbord aan de andere kant.

En dan heb je nog de bekende kantelborden die je in één handomdraai keert en je kunt op de andere kant gewoon verder gaan met je presentatie.

 

4. Wordt een whiteboard inclusief montageset geleverd?

Vrijwel ieder whiteboard wordt inclusief een montageset geleverd.
Je boort gaten in de muur, monteert de montageset en daar plaats je het bord op.

Denk er wel aan dat je voor gipswanden en holle muren speciale pluggen nodig hebt!

Je kan je whiteboard ook ophangen met zogenaamde blokmagneten; die zijn voorzien van een enorm sterke lijmlaag, waarmee je ze op een vlak en schoon oppervlak plakt. Het bord is magnetisch, dus het blijft aan de magneten hangen.

Er zijn ook railsystemen te koop, waaraan je een whiteboard kunt ophangen.

 

5. Heb ik speciale stiften nodig voor een whiteboard?

Ja, het is echt de moeite waard om goede stiften voor je (nieuwe) whiteboard te kopen.
Een goede stift gaat lang mee. Hij droogt niet snel uit als de dop eraf is en de inkt is gemakkelijk te verwijderen van je whiteboard.
De typische eigenschap van whiteboardstiften is namelijk, dat je de inkt kunt uitvegen.

 

6. Uit welke whiteboardstiften kan ik kiezen?

Je kunt kiezen uit whiteboardstiften met een normale ronde punt of met een zogenaamde beitelpunt.
Met die beitelpunt kun je, als je de stift onder een bepaalde hoek houdt, een lijndikte van 3-5mm tekenen.
Met het spitsere deel bereik je gemiddeld een lijndikte van 1mm.

Er zijn ook zogenaamde ‘ECO stiften’ te koop, die voor meer dan 50% uit gerecycled materiaal bestaan. Staat voor jou duurzaamheid voorop, dan zijn de ECO stiften een goede keuze.

 

7. Hoe maak ik een whiteboard schoon?

Je kan een whiteboard op verschillende manieren schoonmaken. In de meeste gevallen gebruik je een wisser met vilt of een wisselbaar reinigingsdoekje. Voor hardnekkiger werk bestaan er reinigingssprays.

Een veel gemaakte fout: iemand schrijft per ongeluk met een watervaste stift of permanente marker op je whiteboard. Oeps! Gelukkig hoeft je bord niet meteen naar het oud ijzer. Er is een speciale zogenaamde ‘whiteboard renovator’ te koop, waarmee de kans groot is dat je het schrijfvlak weer mooi schoon krijgt.

Bovendien hebben wij nog een andere goede schoonmaaktip mocht dit met jouw whiteboard gebeuren: bekijk hier ons filmpje met onze tip hiervoor! 

 

8. Waarom is het ene whiteboard zoveel duurder of goedkoper dan het andere?

Er bestaat inderdaad veel verschil in kwaliteit en prijs. Je koopt al een whiteboard voor een paar tientjes, maar als je dit heel intensief gebruikt, zal het snel versleten zijn en dan wordt goedkoop al gauw duurkoop.

Het prijs- en kwaliteitsverschil in whiteboards wordt hoofdzakelijk bepaald door het schrijfoppervlak, oftewel de toplaag van de borden, en door de dikte van het gebruikte staal.
Er bestaan whiteboards met een emaille toplaag, borden met een gelakte toplaag en je kunt kiezen voor een glazen whiteboard.

Whiteboards met een emaille en glazen toplaag zijn duurder dan een gelakt whiteboard, omdat ze van veel betere kwaliteit zijn en een veel langere levensduur hebben.

 

9. Is iedere whiteboard magnetisch?

Nee, er bestaan tegenwoordig ook melamine whiteboards die niet magnetisch zijn. 

 

10. Wordt ieder whiteboard geleverd inclusief afleggoot?

Ja.

 

11. Welke accessoires heb ik nodig voor mijn whiteboard?

Je hebt in ieder geval speciale whiteboardstiften nodig.

Daarnaast heb je een wisser of reinigingsdoekjes nodig om het whiteboard schoon te maken. Voor hardnekkig vuil biedt een speciale reinigingsspray uitkomst.

Verder kun je kiezen uit allerlei handige accessoires voor whiteboards:

  • magneten
  • magneetstrips
  • verdeeltape
  • een extra afleggoot
  • elektrostatische notitievellen
  • presentatiefolie
  • complete planningsets

Bekijk hier al onze whiteboard-accessoires.

 

 

0 Vergelijken

Bezig met laden, een ogenblik geduld a.u.b.
Bezig met laden, een ogenblik geduld a.u.b.

×
×