Slimmer werken Blog

4 Redenen om vaker met pen op papier te schrijven
maandag 11/11/19
Hoewel er 101 digitale manieren zijn om aantekeningen te maken, zijn er 4 belangrijke redenen waarom je vaker ouderwets de pen ter hand moet nemen. Vier grote voordelen van schrijven met pen op papier. Wij zetten ze voor je op een rij. Zeker weten dat je na het lezen hiervan weer met pen en papier aan de slag gaat.
4 Redenen om vaker met pen op papier te...
De invloed van warm weer op je prestaties
maandag 15/04/19
Zomerse hitte vraagt om verkoelende maatregelen op kantoor. Want als het kwik stijgt, daalt je productiviteit, ben je sneller afgeleid en de kans op fouten stijgt. Wat kun je doen om deze negatieve effecten van warm weer te voorkomen? Dat lees je in deze blog.
De invloed van warm weer op je...
Geef je productiviteit een opzwieper met deze 5 tips
vrijdag 05/10/18
Soms heb je van die dagen, dat je niet vooruit te branden bent. Je bent met 1001 dingen bezig en je concentratie laat te wensen over. Wat kun je doen om je productiviteit een opzwieper te geven? Wij hebben 5 tips voor je. Vijf wetenschappelijk bewezen activiteiten die ervoor zorgen dat je weer lekker productief verder kunt met je werk.
Geef je productiviteit een opzwieper met...
Dit zijn de 2 grootste voordelen van wandelend vergaderen
maandag 01/10/18
Wandelend vergaderen is de nieuwe trend. En dat heeft twee hele grote voordelen. De eerste is een inkoppertje: het is goed voor je gezondheid. Want we weten allemaal dat we véél te véél zitten op kantoor. Maar er is nóg een goed reden om je vaker je wandelschoenen aan te trekken. Welke dat is verklappen we in deze blog.
Dit zijn de 2 grootste voordelen van...
Waarom je multifunctional een bron van gevaar kan zijn
vrijdag 07/09/18
Veiligheid is in onze digitale wereld een hot item. Ieder bedrijf heeft ermee te maken en neemt maatregelen. Maar wat hierbij vaak vergeten wordt, is het veiligheidsrisico van de multifunctional (printer, scanner en copier in één). Met welke gevaren moet je rekening houden? Wij zetten de belangrijkste 5 op een rij.
Waarom je multifunctional een bron van...
Waarom je in de stress schiet door slechte akoestiek
maandag 04/06/18
Als er één groot gevaar dreigt in een open kantooromgeving dan is het wel geluidshinder. En dat levert een flinke portie stress op. In deze blog leer je hoe (slechte) akoestiek een ruimte beïnvloedt, welke impact dat heeft op jouw humeur en productiviteit, maar vooral ook hoe je de akoestiek op kantoor verbetert.  
Waarom je in de stress schiet door...
Teambuilding: 5 eenvoudige en effectieve tips
donderdag 17/05/18
Een team bouw je niet in één dag. Jaarlijkse personeelsuitstapjes en een dagje op de hei zijn leuk, maar wat er veel meer toe doet zijn de kleine consistente sociale activiteiten waardoor je medewerkers zich verbonden en gewaardeerd voelen. Hoe pak je dat aan? In deze blog trakteren wij je op 5 praktische tips.
Teambuilding: 5 eenvoudige en effectieve...
Ontdek de kracht van de powernap
dinsdag 08/05/18
Knorren onder werktijd... eigenlijk zou iedereen het moeten doen, want na een powernap kun je de wereld weer aan. Het is goed voor je humeur, je borrelt van de creativiteit, kunt je beter concentreren en dus lekker productief zijn. Mits je het goed doet. Ontdek in deze blog het geheim van de ideale powernap.
Ontdek de kracht van de powernap
Stuur jij een drolletje met ogen naar je baas? Over de kansen en gevaren van appen met collega's
woensdag 14/03/18
Er wordt wat afgeappt in Nederland, niet alleen privé, óók zakelijk appen we er flink op los. Volgens sommigen is Whatsappen zelfs het nieuwe e-mailen. Maar hoe zit het dan met al die smileys en drolletjes met ogen? Een goed moment om eens stil te staan bij de kansen en vooral bij de gevaren en valkuilen van appen met collega’s.
Stuur jij een drolletje met ogen naar je...
Hoe richt je je mobiele werkplek slim in?
dinsdag 23/01/18
We gedragen ons steeds meer als (werk)nomaden. We zijn altijd en overal bereikbaar. We zijn veel onderweg en flexibele werkplekken zijn óveral te vinden. Een eigen bureau is geen must meer. Maar waar laat je je persoonlijke spullen? Hoe sjouw je alles mee van werkplek naar werkplek? Ofwel: hoe organiseer je je mobiele werkplek?
Hoe richt je je mobiele werkplek slim...
35 Slimme sneltoetsen (shortcuts) voor Windows & Mac
maandag 18/12/17
Kopiëren en plakken. Die sneltoetsen kent iedereen (toch?). Maar er zijn nog veel meer slimme sneltoetsen (ook wel shortcuts genoemd) die je computerleven vereenvoudigen. Sterker nog, ze zorgen ervoor dat je per dag gemakkelijk 30 minuten wint… Wij hebben ze voor je op een rij gezet.
35 Slimme sneltoetsen (shortcuts) voor...
5 Tips voor de leukste Sinterklaas op kantoor
dinsdag 14/11/17
Sinterklaas is in het land! Denk je dat hij dit jaar ook bij jou op kantoor langskomt? De KantoorArtikelen-hulppieten hebben alvast de 5 beste tips op papier gezet hoe je Sinterklaas met je collega’s kunt vieren, zodat de goedheiligman jullie ‘huisje’ dit jaar niet stilletjes voorbij rijdt…
5 Tips voor de leukste Sinterklaas op...
6 Tips voor een persoonlijke en inspirerende werkplek
maandag 02/10/17
Hoe meer jij je thuis voelt op je werkplek, hoe lekkerder je kunt werken. Dat betekent dat je creatiever bent, effectiever, productiever en dus succesvoller. En dat geeft een goed gevoel. Wat is het geheim voor zo’n persoonlijke en inspirerende werkplek? Hoe maak je je jouw kantoor ‘eigen’? Wij hebben 6 tips voor je.
6 Tips voor een persoonlijke en...
4 Tips om je werkplek slim op te ruimen
maandag 12/06/17
Vaak ben je in de waan van de dag zo druk, dat opruimen (van documenten) niet hoog op je prioriteitenlijstje staat. Begrijpelijk, maar niet handig. Stapels papieren hopen zich op, je werkplek slibt langzaam dicht en jij raakt het overzicht kwijt. Hoe breng je hier verandering in? Heel eenvoudig met deze 4 slimme tips.
4 Tips om je werkplek slim op te ruimen
Hoe een rubber eendje je problemen oplost
vrijdag 09/06/17
Een rubber eendje kan opeens je beste vriend worden als je er even niet meer uitkomt. Het Rubber ducking-concept, zoals het officieel heet, is niet voorbehouden aan programmeurs, ook jij kunt er dankbaar gebruik van maken. Ontdek in deze blog hoe je voortaan je problemen oplost met een rubber eendje. 
Hoe een rubber eendje je problemen...
Beter overzicht, minder stress en meer focus dankzij het old-school planbord
vrijdag 09/06/17
Plannen is dé manier om je werk overzichtelijk(er) te maken. Maar hoe breng je die planning duidelijk in beeld, niet alleen voor jou, óók voor je collega’s? Met een visuele kapstop, want dat betekent: beter overzicht, minder stress en meer focus. Een planbord is hiervoor het ideale hulpmiddel.
Beter overzicht, minder stress en meer...
Slimmer archiveren: Outlook automatisch organiseren
donderdag 18/05/17
Emailverkeer neemt toe en je hebt steeds minder tijd. Misschien ben je wel slim om je inbox te organiseren, maar wist je dat dit slimmer kan? Outlook heeft namelijk veel functionaliteit om deze processen te stroomlijnen en te vereenvoudigen.
Slimmer archiveren: Outlook automatisch...
Dag van de Arbeid 2037 en het kantoor van de toekomst
donderdag 20/04/17
Hoe zou de Dag van de Arbeid er op 1 mei 2037 uitzien? Laten we eens een blik werpen in het kantoor van de toekomst en fantaseren over hoe onze werkdag er over twintig jaar uitziet. Mits je dan nog een baan hebt… Want: de robots komen eraan!
Dag van de Arbeid 2037 en het kantoor...
Wat gebeurt er als we vandaag alle secretaresses ontslaan...
dinsdag 18/04/17
Het is de 3e donderdag van april. Vandaag moet óók de Gouden Koets van stal! In een lange parade moeten alle secretaresses, onderuitgezakt in de pluche, door trappelende paardenhoefjes naar kantoor worden gebracht. Want het is Secretaressedag! Waar zouden we zijn zonder al die schatten op kantoor?
Wat gebeurt er als we vandaag alle...
Bespaar tijd en geld door slim in te kopen
vrijdag 24/03/17
Tijd en geld: twee zaken die ons allemaal dierbaar zijn en waar we graag zuinig op zijn. Wist je dat je tijd én geld kunt besparen door slimmer in te kopen? Vooral bij ons. Alles voor kantoor slimmer shoppen, hoe doe je dat? Wij hebben 4 praktische tips voor je.
Bespaar tijd en geld door slim in te...
De vrijdagmiddagborrel: doen!
vrijdag 24/02/17
Vrijdagmiddag, 16.30 uur. Biertje! Gaat het bij jou op kantoor ook zo? Dan heerst er bij jullie vast en zeker een goede werksfeer. Want die wekelijkse borrel met je collega’s heeft meer voordelen dan alleen maar gezelligheid. Hier lees je waarom ieder bedrijf op vrijdagmiddag biertjes zou moeten serveren.
De vrijdagmiddagborrel: doen!
Ontsnap aan de drukte op kantoor en wordt succesvoller
maandag 13/02/17
Er waait een frisse wind door de kantoortuin. Nee, het draait niet om het nieuwste type zitbal voor een betere werkhouding. Het gaat over de herwaardering van een verloren gewaand goed: stilte. We willen meer rust en minder decibellen op de werkvloer om geconcentreerd te kunnen werken en productiever te zijn. Maar hoe krijg je dit voor elkaar? Wij hebben 9 tips voor je.
Ontsnap aan de drukte op kantoor en...
10 Rare tips voor het vinden van een baan
maandag 17/10/16
‘Think outside the box’, ook of juist vooral als je op zoek bent naar dé baan van jouw dromen. Michael Rijken, CEO bij ricru.com, verklapt werkzoekend Nederland in deze gastblog 10 rare tips voor het vinden van een baan. Laat je verrassen, want ze zijn meer dan raar!
10 Rare tips voor het vinden van een...
Met video conferencing kun je zóveel meer dan alleen virtueel vergaderen!
maandag 10/10/16
We kennen allemaal Skype, één van de bekendste tools om online te communiceren met iemand op afstand. Het fenomeen virtueel vergaderen is ook bekend. Maar wist je dat video conferencing veel meer (business)kansen en mogelijkheden biedt voor jou als moderne ondernemer?! 
Met video conferencing kun je zóveel...
Sollicitatiegesprek? Lach!
maandag 26/09/16
Lach je tanden bloot en straal zelfvertrouwen uit tijdens je volgende sollicitatiegesprek. Een mooi gezond gebit is namelijk minstens zo belangrijk als een goed stel hersenen, werkervaring en een stapel diploma’s om een nieuwe baan te vinden. In deze blog lees je waarom.
Sollicitatiegesprek? Lach!
Tips voor rust en eenheid op je werkplek
zondag 03/07/16
Als je aan het werk bent, moet je je goed kunnen concentreren en niet afgeleid raken door je omgeving. Dan is het belangrijk dat die omgeving een bepaalde rust en eenheid uitstraalt. Maar hoe krijg je dat voor elkaar? Interieurarchitect Margit Kengen verklapt je de beste tips in deze gastblog.
Tips voor rust en eenheid op je werkplek
4 Motivatietips voor thuiswerkers
zondag 14/02/16
Werken vanuit huis; het klinkt oh zo aantrekkelijk, maar is het dat ook echt? Productief thuiswerken is een kunst die niet voor iedereen is weggelegd. De grootste uitdaging is het om gemotiveerd te blijven. Hoe doet je dat? Wij hebben 4 motivatietips voor je.
4 Motivatietips voor thuiswerkers
4 Grote voordelen van luisteren naar muziek terwijl je werkt
maandag 07/12/15
Wist je dat je je veel beter kunt concentreren als je naar muziek luistert terwijl je werkt? En dat je geheugen dan op volle toeren werkt? In deze blog lees je hoe dat werkt en wat de andere belangrijke voordelen zijn van muziek luisteren op kantoor. 
4 Grote voordelen van luisteren naar...
Is thuis werken wel goedkoper?
maandag 28/09/15
Huur je als (beginnende) entrepreneur meteen een kantoor of onderneem je (eerst) van huis uit? Wat is fiscaal gunstiger? Is thuis werken wel goedkoper? Je leest het allemaal in deze blog.
Is thuis werken wel goedkoper?
Toggl, superhandige app voor je urenadministratie
maandag 08/06/15
Als je iedere dag je uren moet bijhouden, dan doe je dit misschien nog Excel. Meestal een tijdrovende klus. Er bestaat een leuk en vooral goed real-time alternatief voor je urenadministratie: Toggl.
Toggl, superhandige app voor je...
Hoeveel tijd verspil jij op kantoor?
donderdag 28/05/15
Ga jij iedere dag met een voldaan gevoel naar huis na je werk? Hopelijk wel, maar mocht dat niet zo zijn, dan trap jij misschien wel in één of meer van deze drie grootste tijdverspillende valkuilen.
Hoeveel tijd verspil jij op kantoor?
In 3 stappen heb je een clean desk
zondag 26/04/15
Een clean desk: you love it or you hate it. Als je iedere dag met een schone lei (of beter gezegd met een opgeruimd bureau) wilt beginnen, dan vind je in deze blog onze tips hoe je in 3 stappen een clean desk creëert.
In 3 stappen heb je een clean desk
De 5 leukste salontafelboeken voor je lobby
maandag 16/03/15
Doe ons een plezier, neem eens een kijkje in je lobby: welk leesvoer serveren jullie je gasten en is dit voor verbetering vatbaar? Als je inspiratie nodig hebt, wij presenteren in deze blog de 5 leukste salontafelboeken voor je lobby. 
De 5 leukste salontafelboeken voor je...
Netwerken, hoe werkt dat?
dinsdag 10/02/15
Wat is het idee achter netwerken en hoe pak je dit slim aan? Lees in deze blog onze 13 tips om gemakkelijk en met (meer) plezier te netwerken.
Netwerken, hoe werkt dat?
Waarom een rommelige werkplek juist goed is
donderdag 29/01/15
Is het een zooitje op en rond jouw werkplek? Dan ben je waarschijnlijk efficiënt, flexibel en creatief. Lees in deze blog het goede nieuws voor alle sloddervossen onder ons.
Waarom een rommelige werkplek juist goed...
De gratis Post-it Plus app, supersimpel en handig!
maandag 08/12/14
Post-It, je weet wel, het bekende gele plakbriefje, heeft ook een eigen app, die je gratis kunt downloaden. Supersimpel en slim tegelijk. Ontdek in deze blog hoe de app werkt.
De gratis Post-it Plus app, supersimpel...
Het dreigende gevaar van digitaal geheugenverlies
woensdag 24/09/14
Dossiervorming is en blijft belangrijk, het is het geheugen van je organisatie! Kies daarin niet blind voor slimme digitale archiveringsmethoden, maar zorg ook voor 'n duurzaam fysiek archief. Zo voorkom je digitaal geheugenverlies. Hier lees je waarom.
Het dreigende gevaar van digitaal...
Noisli biedt geluiden om je beter te concentreren
dinsdag 17/06/14
Noisli is de iPhone-app die je helpt om je beter te kunnen concentreren. Je kunt kiezen uit 16 verschillende geluiden die er voor kunnen zorgen dat jij productiever werk levert. Lees meer over Noisli in deze blog. 
Noisli biedt geluiden om je beter te...
Buiten werken met je laptop in de zon
dinsdag 10/06/14
Buiten werken, heerlijk! Maar... hoe bescherm je je computer tegen de zon? In deze blog vind je de beste 6 tips om probleemloos in de buitenlucht te werken met je laptop of notebook.
Buiten werken met je laptop in de zon
5 irritaties op kantoor die je productiviteit zomaar kunnen verhogen
maandag 07/04/14
Werken op kantoor gaat onvermijdelijk gepaard met werkgerelateerde irritaties. Sommige ergernissen zorgen er onbewust voor, dat jij juist productiever en innovatiever wordt. Je leest er alles over in deze blog.
5 irritaties op kantoor die je...
Tips voor meer creativiteit op kantoor
maandag 31/03/14
Hoe stimuleer je je medewerkers om nog creatiever te zijn? Hier vind je 5 praktische tips om creativiteit op de werkvloer te stimuleren.
Tips voor meer creativiteit op kantoor
De beste manier om documenten te ordenen: 6 tips
maandag 24/03/14
Effectief file-management, hoe pak je dat aan? In deze blog vind je 6 tips om je documenten slim te ordenen, zodat je alles altijd snel en gemakkelijk terugvindt.
De beste manier om documenten te...
De voor- en nadelen van een thuiskantoor
maandag 10/03/14
Thuis werken: het klinkt velen als muziek in de oren. Geen reistijd, geen files, werken wanneer het jou uitkomt, de ideale combinatie met je gezinsleven. Maar, thuis werken heeft ook nadelen. En niet eens zo weinig… Wij hebben de voor- en de nadelen van het hebben van een thuiskantoor voor op een rijtje gezet.
De voor- en nadelen van een thuiskantoor
Tips voor een krachtige presentatie
maandag 13/01/14
Plankenkoorts als je een presentatie moet geven? Presenteren is minder moeilijk dan jij misschien denkt. Een goede voorbereiding is het halve werk. Hier vind je 4 tips hoe je een krachtige presentatie neerzet.
Tips voor een krachtige presentatie
Creatiever aan een rommelig bureau
dinsdag 19/11/13
Goed nieuws voor alle sloddervossen onder ons... Want wist je dat je creatiever bent aan een rommelig bureau? Ontdek in deze blog waarom dat zo is.  
Creatiever aan een rommelig bureau
Jouw bureau verraadt wie je bent
donderdag 07/11/13
Wist je dat je iemands persoonlijkheid kunt aflezen aan de manier waarop hij of zij zijn of haar werkplek inricht? Medewerkers creëren altijd een werkplek die hun persoonlijkheid weerspiegelt. Jouw bureau verraadt dus wie je bent... Wie ben jij?
Jouw bureau verraadt wie je bent
De 5 beste tips om je werkplek het snelst op te ruimen
dinsdag 05/11/13
Een opgeruimd bureau voorkomt stress en chaos. Hier vind je onze 5 beste tips hoe je je bureau iedere dag netjes houdt.
De 5 beste tips om je werkplek het...
0 Vergelijken

Bezig met laden, een ogenblik geduld a.u.b.
Bezig met laden, een ogenblik geduld a.u.b.

×
×