0 Vergelijken
  • Persoonlijk advies op werkdagen van 8:30 tot 17:00
  • Door klanten beoordeeld met een 8.9
  • Gratis verzending vanaf € 65 (excl. btw)
KantoorArtikelen.nl en Studentaanhuis bieden MKB helpende hand bij digitale thuiswerkmalaise
06 jul 2020

KantoorArtikelen.nl en Studentaanhuis bieden MKB helpende hand bij digitale thuiswerkmalaise

Langzame computers, traag internet, slechte wifi en het ontbreken van een beveiligde verbinding. Dat zijn de vier belangrijkste problemen waar noodgedwongen thuiswerkers de afgelopen drie maanden tegenaan liepen. Dat blijkt uit een intern onderzoek van Studentaanhuis, de digitale wegenwacht van Nederland. KantoorArtikelen.nl heeft daarom de handen ineen geslagen met Studentaanhuis en biedt MKB’ers en hun thuiswerkers, maar ook ZZP’ers en andere kleine ondernemers, vanaf vandaag eerste hulp bij digitale vraagstukken. 

De schreeuw om hulp door wanhopige corona-thuiswerkers zorgde de afgelopen drie maanden voor een exponentiële groei bij Studentaanhuis; de circa 1.000 ervaren IT-studenten die actief zijn voor deze digitale wegenwacht van Nederland hebben sinds de lockdown een dikke 5.000 thuiswerkplekken digitaal ingericht en geoptimaliseerd.

De studenten realiseerden sneller internet, goed werkende wifi, losten problemen met haperende computers op, installeerden veel software, hielpen bij het slim automatiseren van back-ups én waarborgden de veiligheid door het inrichten van VPN-verbindingen. Dat waren samengevat de zes belangrijkste items waarbij de schreeuw om hulp het allergrootst was. Studentaanhuis en KantoorArtikelen.nl voorspellen dat de vraag naar dit soort hulp op de thuiswerkvloer de komende tijd onveranderd hoog blijft.

Digitale dilemma’s aan de orde van de dag
“De betaalbare IT-service van Studentaanhuis sluit perfect aan bij onze dienstverlening en de opmars van het digitale kantoor”, aldus Igor Soons, directeur/eigenaar van KantoorArtikelen.nl. “Een deel van onze klanten zijn kleinere MKB’ers en ZZP’ers (zonder eigen IT-partner) die veelvuldig met digitale dilemma’s worstelen. Níet alleen in tijden van corona. Zij hebben dringend behoefte aan deskundige betaalbare IT-hulp, zodat de hele handel gewoon goed werkt. Boven alles willen ze worden ontzorgd op dit gebied.”

Eerste hulp bij digitale vraagstukken
KantoorArtikelen.nl heeft daarom samenwerking gezocht met Studentaanhuis en biedt ondernemers en thuiswerkers vanaf vandaag ook eerste hulp bij digitale vraagstukken. Variërend van traag internet en slecht werkende wifi tot problemen met computers, tablets en smartphones of hulp bij het oplossen van e-mail problemen, maar ook zaken als het slim inrichten en automatiseren van back-ups én het realiseren van veilige VPN-verbindingen.

Klinkt dit als muziek in je oren? Ontdek waar wij je bij kunnen helpen of roep meteen onze hulp in >>

Unieke service
Tegelijkertijd is er opvallend veel vraag naar advies bij en de installatie van nieuwe hard- en software, zo blijkt uit de eerder genoemde interne data-analyse van Studentaanhuis.

Igor Soons: “Het uitkiezen en aanschaffen van nieuwe hardware is niet ieders cup of tea. Als je geen whizzkid bent of geen eigen IT-partner hebt, kan dit een tijdrovend en hoofdbrekend karwei zijn. Het mooie van onze samenwerking met Studentaanhuis is dat de IT-studenten nu ook voor onze klanten in de bres springen als (merk)onafhankelijke adviseur bij de inkoop van nieuwe hardware. En, wat nog veel belangrijker is, zij helpen onze klanten bovendien bij de installatie ervan en zorgen ervoor dat alles vlekkeloos werkt; deze service is redelijk uniek in Nederland, want meestal houdt de dienstverlening op na levering.”

De samenwerking met Studentaanhuis resulteert tegelijkertijd in een enorme uitbreiding van het computer-assortiment in de webshop van KantoorArtikelen.nl, inclusief het complete Apple-programma. “Omgekeerd hebben wij voor Studentaanhuis een nieuwe webshop gerealiseerd. Dat is overigens de derde webshop van onze hand”, licht Soons trots toe.

Assistentie op de thuiswerkvloer blijft gevraagd
Hoewel kantoren mondjesmaat weer voldruppelen, is de einde van het thuiswerktijdperk nog lang niet in zicht. Sterker nog, thuiswerken zal nooit meer verdwijnen en Het Nieuwe Werken is in fase 3.0 aanbeland. Nóg meer mensen zullen in de toekomst een of meer dagen vanuit huis blijven werken. Goed en snel werkende digitale devices zijn hierbij onmisbaar. Evenals beveiligde verbindingen, snel internet en optimale wifi. “De vraag naar digitale assistentie op de thuiswerkvloer blijft daarom onveranderd groot”, voorziet Soons.

Veiligheid alarmerend slecht
Verontrustend is overigens hoeveel werkgevers niet of onvoldoende stilstaan bij de noodzaak om ervoor te zorgen dat hun medewerkers via een veilige verbinding op de zakelijke netwerkschijven kunnen inloggen. “Het valt ons op hoe slecht er in Nederland wordt omgegaan met de vertrouwelijkheid van data. Dit heeft de laatste maanden gegarandeerd enorme kopzorgen opgeleverd bij talloze IT’ers in ons land”, besluit Igor Soons.

Igor Soons, directeur KantoorArtikelen.nl (rechts) en Daan van Engers, directeur Studentaanhuis (links) beklinken hun samenwerking, op gepaste afstand, aan de werkbank in hun kantoortuin.